טיפים לרכישה ותחזוקה של סוללות ליתיום לאופניים חשמליים (חשמליות)

ריכזנו עבורכם כמה טיפים לבחירת הסוללה ולתחזוקה נכונה לניצול מקסימלי של תוחלת חיי הסוללה:

איזה סוללה רצוי לרכוש לאופניים שלך? 
ישנם כמה פרמטרים שצריך לקחת בחשבון: טווח הרכיבה היומי , משקל הרוכב, ותנאי השטח (מישור או עליות).
טווח נסיעה נקבע לפי קיבולת הסוללה הנמדד באמפר/שעה. ככל שנתון זה גדול יותר כך טווח הנסיעה לטעינה בודדת יהיה גדול יותר. לכן אם טווח הנסיעה גדול יחסית ומשקל הרוכב מעל הממוצע -מומלץ  לרכוש סוללה בעלת קיבולת גדולה יותר מהסטנדרט שהיא כ-10 אמפר/שעה.
באשר לתנאי שטח עם עליות- מומלץ לרכוש סוללה איכותית כגון סמסונג ,פנסוניק או סניו .. שהן יקרות יותר מסוללות סיניות רגילות אך בהתאם עמידות יותר למאמץ בעליות.
יש לקחת בחשבון שטווח הנסיעה משתנה עבור כל רוכב ובתנאי שטח שונים. פרסום טווח הרכיבה מיועד לתנאי שטח ומשקל אופטימליים (מישור, עומס 70-75 ק"ג, אופניים תקניים וצמיגים מנופחים). בנוסף יש לקחת בחשבון שעם הזמן טווח הנסיעה ירד באופן טבעי בין 20-40 אחוז בשנה בתלות לאיכות הסוללה כאשר תחזוקה נכונה תסייע להקטין את הבלאי. 

לפני רכישת סוללה או אופניים חשמליים (חשמליות) עם סוללה חדשה הקפידו לבדוק את הנתונים הבאים:
  • 1. קיבולת הסוללה (זרם לשעה Ah):  כפע שהוזכר טווח נסיעה של האופניים תלוי במדד זה. 
  • 2. מתח הסוללה נמדד במתח (V): הנפוצים בארץ הם:  36V, 48V – מתח הסוללה מבטא את העוצמה (הספק) של הסוללה/האופניים , ככל שהמתח גבוה יותר- עוצמת האופניים חזקה יותר.
  • 3. קצב פריקה (C Rate): זהו נתון חשוב ועם זאת לא הכי נבדק ברכישת אופניים חשמליים או סוללה. C Rate נמדד בכמה פעמים ניתן לפרוק את הסוללה בשעה. ככל ש- C Rate גדול יותר כך קצב פריקת הסוללה מהיר יותר ותאי הסוללה איכותיים יותר. 
לדוגמה: C4, ניתן לפרוק סוללה תוך 15 דק'.
  • 4. מספר טעינות של הסוללה:
   סוללות "ליתיום–איון" עם 700-800 מחזורי טעינה (יש כמה פרמטרים שמשפיעים על מספר מחזורי הטעינה, כגון: חום, איכות הסוללה ומעגל BMS שמווסת את המתח בין תאי הסוללה).
   סוללות LiFePO4 – סוללות ליתיום מתקדמות, עם 1200-1300מחזורי טעינה, סוללות אלו יקרות יותר.
  • 5.תקופת אחריות לסוללה- הקפידו לרכוש סוללה עם אחריות לשנה ומעלה.

    6. חשוב לרכוש אופניים מחנות מקצועית שמתחייבת לתקן או להחליף סוללה בשעת הצורך במסגרת האחריות.

תחזוקת סוללת ליתיום לאופניים חשמליים (חשמליות):
  • לאחר רכישת האופניים/סוללה הטעינו את הסוללה במלואה. בשלושה מחזורים ראשונים מומלץ לרוקן את הסוללה עד הסוף, ולהטעין את הסוללה טעינה מלאה.
  • לאחר 3 מחזורי הטעינה הראשונים, מומלץ לטעון את הסוללה בסיום כל רכיבה ללא קשר למצב הסוללה. לסוללות ליתיום אין אפקט זיכרון ושמירת הסוללה במצב טעון אופטימלית. השתדלו לא להגיע למצב שהסוללה ריקה לגמרי, במידה והגעתם למצב זה, הטעינו את הסוללה בהקדם האפשרי (סוללות ליתיום ריקות עלולות לאבד את יכולת הטעינה לצמיתות).
  • לאחר שהמטען סיים את טעינת הסוללה, מומלץ לנתק את המטען ובכל מקרה לא להשאיר את המטען מחובר לסוללה יותר מ-24 שעות ברצף.
  • סוללות ליתיום רגישות לטמפרטורות קיצון. הקפידו להרחיק את הסוללה מחום, שמש ישירה ככל הניתן. במידה ואתם מאחסנים את האופניים במרפסת או בחצר הבית, הוציאו את הסוללה ואחסנו אותה במקום מוצל וקריר. לא לאחסן את הסוללה מתחת ל-9 מעלות.
  • במידה ואין שימוש בסוללה לאורך תקופה, הקפידו להטעין את הסוללה אחת לשלושה שבועות.
  • הקפידו לרכב על אופניים תקניים, עם צמיגים מנופחים וכך תבטיחו כי טווח הנסיעה לא יפחת. שימו לב ,שימוש במצערת ("ידית  גז") אינו חוקי ובנוסף מקטין באופן משמעותי את טווח הנסיעה (עד- 50% פחות מטווח נסיעה במנגנון דיווש).
  • בגמר הנסיעה כבו את האופניים. השארת האופניים דלוקים עלולה לרוקן את הסוללה, וכך כאמור, עלולה הסוללה לאבד את יכולת הטעינה.

    כללי זהירות חשובים: 

    1. הרחיקו את הסוללה מהישג ידם של ילדים.
  • 2. אל תשליכו את הסוללה בגמר השימוש ניתן להחזירה ליבואן.
  • 3. במקרה של מגע עם חומצה שדלפה מסיבה כל שהיא מהסוללה, יש לפנות לרופא באופן מידי, יש לשטוף את האזור שנחשף במים זורמים לפחות 15 דקות.  
  • 4. יש לטעון את הסוללה במקום יבש ומאוורר, אין למקם ליד מקור חום, אש או חומרים דליקים. תנאי טמפרטורה עדיפים 15-40מעלות. ביום חם לא מומלץ לחשוף את הסוללה לשמש ישירה.
  • 5. אין להפיל, לזרוק או להרעיד את הסוללה או את המטען.
  • 6. יש להימנע ממגע מים עם הסוללה והמטען. בימים גשומים חשוב להקפיד על מניעת מגע של מים בסוללה, בבקר או במנוע, אשר עלול לגרום לקצר חשמלי במנוע.
  • 7. את הסוללה יש לטעון רק באמצעות המטען הייעודי לו. בכדי להחליף מטען אנא פנה לספק.
  • 8. אם גוף הסוללה ניזוק, נפגם או התעוות הפסק את השימוש ופנה לספק.
  • 9.התקנת הסוללה תתבצע אך ורק ע"י הספק. אסור לצרכן לשנות את ההתקנה או להתקינה לבד.
  • 10. בסיום הטעינה יש לנתק קודם את המטען מן השקע.
  • 11. אין לכסות את הסוללה או את המטען בעת הטעינה.
  • 12. אם טמפרטורת הסוללה עולה מעל לכ- 60 מעלות יש להפסיק את הטעינה. יתכן וישנה תקלה.
  • 13. אין לפרק את הסוללה או לחברה ישירות לשקע חשמלי.
  • 14. אין לקצר את הסוללה.
  • 15.חשוב לקרוא את הוראות היצרן.
     

    לשאלות נוספות, אל תהססו לפנות אלינו, ליצירת קשר, לחץ כאן.
    לרכישת סוללות סוויפט במבצע, לחץ כאן
     
אחריות:
החל מ 15.7.16 מציעה סוויפטבייקס ללקוחות שרכשו אופניים חשמליים אחריות מוגבלת לשנתיים (במקום שנה) מיום הרכישה לתפקוד מלא ותקין של המוצר כולל המערכת החשמלית
אין לבצע שימוש באופניים למטרות שהכלי לא יועד להן כגון : תחרויות, קפיצות, מעבר מכשולים נסיעה בשטח חולי, הררי וכו'. אין לבצע שינוי/הוספה כלשהו באופניים, אין לעשות שימוש ברכיבים שלא סופקו ע"י סוויפט בייקס.
טווח הנסיעה בטעינה בודדת של הסוללה משתנה בהתאם לתנאי השטח (עליות, ירידות), משקל הרוכב, אינטנסיביות השימוש וכו'.
האחריות מוגבלת לרוכש הראשון המקורי בלבד.


מימוש אחריות ושרות:
במקרה של תקלה במוצר יש לפעול כדלקמן: הלקוח יצור קשר טלפוני עם החנות מה רכש את המוצר ויקבל עזרה ראשונה. במידה והבעיה לא נפתרת, יש ליצור קשר עם סוויפטבייקס ולקבל הנחיות להמשך הטיפול. הלקוח יעביר את המוצר למעבדת סוויפטבייקס לצורך הטיפול וייטול אותו בסיום הטיפול.

תחום האחריות:
מוסכם כי אחריותה של סוויפטבייקס והתחייבותה מוגבלת בכל מקרה לתיקון ו/או החלפת הכלי על פי המפורט בכתב אחריות זה. בשום מקרה, לא תהא החברה חייבת בפיצוי על נזקים לגוף, לרכוש, הפסדים, מניעת רווחים, מניעת שימוש או כל נזק אחר שיגרם במישרין או בעקיפין כתוצאה מהשימוש במוצר, או מחוסר השימוש בו עקב תקלה .

המקרים בהם לא חלה אחריות:
פגיעה חיצונית שנגרמה ממכה מכאנית, חום בלתי סביר, שריפה, מגע עם חומרים כימיים או נזקים שנגרמו כתוצאה מרטיבות וקורוזיה. סביבה עם רמת לחות גבוהה ומלחית, תאונה, נפילה, חבלה, הזנחה או תחזוקה לא נכונה שלא לפי ההוראות. שינוי כל שהוא בכלי שלא אושר בכתב ע"י סוויפט בייקס, שימוש בלתי חוקי, שימוש בתחרות, מרוץ וכ"ו.
פגיעה כל שהיא בצבע, שריטות וכדומה לא כלולה באחריות.
האחריות לא כוללת שחיקה או בלאי סביר במיוחד צמיגים ורפידות בלמים.
תאורה, סלסלה, סבל אחורי ושאר אביזרים נלווים לא כלולים באחריות.

תנאים למימוש אחריות:
תנאים בסיסיים למימוש אחריות הינם שלא בוצעו שינויים בכלי, לא בוצע תיקון ע“י גורם שלא הוסמך בכתב ע“י סוויפט בייקס, לא חוברו אביזרים שלא באישור בכתב, לא נעשה שימוש בחלקים לא מקוריים של היצרן, בוצע שימוש רגיל וסביר בכלי ועל פי מטרות השימוש של היצרן ועל פי הנחיות השימוש של היצרן. כמו כן, תנאי בסיסי למימוש האחריות הינו הצגת חשבונית רכישה מקורית על ידי הבעלים המקוריים וכתב אחריות עם מספרים סידוריים תואמים.
ככל שיתקיימו התנאים לעיל, יוחלפו  או יתוקנו החלקים הנדרשים ללא עלות ע"י הנציג המוסמך של היצרן. 
חלקים אפשריים להחלפה הם כאלו שתוקנו או מקוריים חדשים, ההחלטה האם לבצע תיקון או
החלפה הינה לפי שיקול דעתה של סוויפט בייקס בלבד. התיקון מבוצע בנקודת שירות של החברה. האחריות להבאת ואיסוף האופניים הינה של הרוכש. ישנה אפשרות לבצע תיקון בביתו של הרוכש בתוספת תשלום. 

שירות +SWIFT
שירות ייחודי של חברת פרטפילד אשר מספקת אופניים חלופיים ללקוחות שנכנסים לשירות במסגרת האחריות.
תנאים והגבלים לקבלת אופניים חלופיים במסגרת שירות +SWIFT:
* יש מלאי זמין של אופניים חלופיים בכתובת החנות.
* קבלת אופניים חלופיים ימסרו כנגד סכום עירובון של 3600 ש"ח במזומן או בתפיסת מסגרת של כ"א (G5).
*למען הסר ספק קבלת אופניים חלופיים היא על תקלות בהוגדרו במסגרת האחריות ולאחר אבחנת התקלה. לא ינתנו אופניים חלופיים לאופניים שנכנסים לשירות שלא במסגרת האחריות כפי שצויין בתנאי האחריות קודם לכן.
* שירות זה מוצע ללקוחות אשר רכשו את האופניים ישירות מחנות היבואן. כתובת לקבלה והחזר האופניים חלופיים בכתובת הפיזית של העסק (אפעל 18, קומה 3, פתח תקווה).
*הלקוח יחתום על טופס הצהרה והתחייבות שבו הלקוח:
1. הלקוח מצהיר כי האופניים נמסרו לו במצב תקין ושמיש ולאחר שניתנה לללקוח אפשרות לבדקם ולשביעות רצונו המלאה וכי הוסבר לו כיצד לתפעל את האופניים ולהטעין את הסוללה החשמלית.
2.קיבל הלקוח הסבר ע"י החברה או מי מטעמה על אופן השימוש באופניים ובציוד, והבין את ההסבר ויפעל על פיו, לרבות חבישת הקסדה שנמסרה ללקוח. הלקוח מתחייב לרכב בזהירות ועפ"י כל דין.
3.מובהר כי במקרה של אי השבת האופניים (מבלי שניתנה הודעה מוקדמת על כך) ו/או במקרה של גניבת האופניים ו/או נזק TOTAL LOST יחולט סכום העירבון המשקף את שווי האופניים.
4. הלקוח מצהיר בזאת שהוא כשיר ומיומן ברכיבה על אופניים, ולא ידוע לו על מניעה או מגבלה גופנית או אחרת בעניין זה.
5. השימוש באופניים ובציוד הינם באחריות הבלעדית של הלקוח. הלקוח מתחייב להחזיר את האופניים והציוד כשהם תקינים ובמצבם כפי שנמסרו לי, וידוע לו שאינו רשאי לבצע כל תיקון או שינוי בהם. הלקוח מתחייב לנקוט כל אמצעי זהירות נדרש כדי למנוע אובדן או נזק לאופניים או לציוד. ידוע לו שיהיה אחראי לכל חיוב, נזק או אובדן (לרבות לצד ג') שייגרמו בקשר עם האופניים ו/או הציוד, ויחויב בגינם. לקוח מסכים שהחברה תגבה ו/או תחלט לשם כך את המסגרת, כולה או חלקה, ללא צורך בהודעה מוקדמת. אין באמור כדי לפגוע בזכות החברה להיפרע מלוא נזקיה.
6.לחישוב ימי החלפה.השכרה, יום השכרה נחשב 24 שעות שיחלו משעת איסוף האופניים. איחור של מעל לשעה בהשבת האופניים לנקודת האיסוף יביא לחיוב הלקוח בעלות יום השכרה נוסף. במידה והלקוח מעוניין להמשיך ולשכור את האופניים עליו להודיע על כך, לכל הפחות , שעתיים לפני מועד השבת האופניים המוסכם. בימי שישי וערבי חג יש להשיב את האופניים עד לשעה 13:00 גם אם לא תמו 24 שעות.
7.הלקוח לא יקבל החזר כספי במקרים של בעיה טכנית או תקר בגלגל (פנצ'ר). במקרים אלה ישיב השוכר את האופניים לנקודת האיסוף ויקבל אופניים חלופיים.
7.1 חובה לחבוש קסדה בעת הרכיבה. הובהר לשוכר כי רכיבה ללא קסדה מסוכנת, הינה על אחריותו בלבד ומנוגדת לחוק .
7.2הלקוח מצהיר כי הינו מעל גיל 16, מיומן ברכיבה על אופניים ובמצב בריאותי תקין. מובהר כי סוויפטבייקס מבית פרטפילד בע"מ אינה אחראית לכל נזק גופני ו/או אחר שייגרם ללקוח או לצד שלישי ושמקורו ברכיבה על אופניים.
7.3 השוכר מתחייב שלא לתבוע את סוויפטבייקס מבית פרטפילד בע"מ בגין כל נזק גופני שיגרם לו או לצד שלישי שמקורו ברכיבה על האופניים.
7.4 אחריות ביטוחית (כולל צד ג') לפעילות לרבות נפילה ו/או פגיעה ו/או גניבה/שבירה אובדן ו/או נזק אחר כולל ונדליזם חלה על הלקוח.


* לאחר תיקון האופניים של הלקוח ולאחר התקשרות מול הלקוח, לקוח מחוייב להחזיר את האופניים בתוך 24 שעות מיום ההודעה. כל יום איחור בהחזרת אופניים יחשב כימי השכרה לפי מחירון ההשכרה הבא:

מחירון השכרה (כולל מע"מ):

ליום: 120 ש"ח
לסופ"ש (משישי 12:00 עד ראשון 10:00): 200 ש"ח
לשבוע עבודה (5 ימי חול) – 400 ₪
לשבוע מלא (כולל סופ"ש) -500 ש"ח
לחודש: 1000 ₪
המחיר כולל קסדה.



ביטול עסקה ומידיניות החזרת מוצרים:
ניתן להחזיר את המוצר כשהוא סגור באריזתו המקורית ולא נעשה במכשיר שימוש כלשהו, המוצר שלם ללא פגיעה, נזק או פגם מכל סוג שהוא,זמן להחזרה עד 14 ימים במיום קבלת המוצר למעט אופניים חשמליים.
לא ניתן להחזיר אופניים חשמליים מרגע הוצאת האופניים מחוץ לתחומי החנות או ברגע קבלת האופניים בבית הלקוח ולאחר שהלקוח בדק את האופניים מול נציג החברה או צד ג' מטעם החברה.
במקרה של ביטול עסקה יחוייב הלקוח בשיעור של 5% מערך העסקה, אך לא למעלה מ-100 ש"ח. על הלקוח לשאת את הוצאות ההובלה גם אם המשלוח באתר בחינם וזאת ע"פ מחירון האספקות באתר.
בעת ביטול עסקה הלקוח אחראי על החזרת המוצר ועל חשבונו אל כתובתנו.
לקוח שהזמין מוצר ומסרב לקבל את המוצר שהזמין שלא עקב פגם, יחוייב בהוצאות המשלוח הלוך וחזור.

תקנון מכירה:
האתר מציע למכירה כמות מוגבלת של מוצרים במחיר קבוע מראש אם אפשרויות הנחה בקידום המוצר ברשתות חברתיות.
האתר מציג את הפריט כולל מפרט הטכני של המוצר, שנות אחריות וכו', דרך האתר, בשיחה טלפונית או עם הנציג בכתובת פיזית של החנות. במקרה וחלה טעות בתום לב באחד הנתונית ע"י האתר, יבחר הלקוח אם להבטל את העסקה או לאשרה טרם יציאתו מכתובת פיזית של החנות או טרם הוצאת המוצר למשלוח לכתובת הלקוח.
המכירה היא עד גמר המלאי.
ללקוח האפשרות לשלם על העסקה בכמה דרכים: תשלום במזומן בכתובת פיזית של העסק, באמצעות עסקה טלפונית, העברה בנקאית או באמצעות האתר בפרוטוקול מאובטח ומוצפן (SSL).
השלמת העסקה תלויה באישור חברת האשראי של הרוכש, באימות טלפוני מול הרוכש וזמינות המלאי בחנות.

רישום לאתר לצורך ביצוע עסקה:
לקוח יצטרך להרשם לאתר ע"י רישום דוא"ל , טלפון, סיסמה שיבחר, כתובת עדכנית למשלוח ופרטי כ"א. קיימת גם אפשרות רישום להתחבר דרך רשת חברתית פייסבוק לקיצור הליך ההרשמה.
חובה על הלקוח לציין את פרטיו הנכונים, פרטים שאר לא יהיו נכונים יגרם לביטול העסקה.
פרטי הלקוח כפי שהוקלדו באתר או שנמסרו בטלפון יהווא ראיה לביצוע ההזמנה.
הגשת פרטים כוזבים הינה עבירה על החוק ומוגדרת כעברה פלילית, עובר העברה צפוי לתביעה פלילית ואזרחית.
סירוב חברת האשראי לעסקה יקבל הלקוח הודעה מצד האתר על ביטול העסקה.

תנאים לביטול חד צדדי של עסקה מצד החנות
במקרים הבאים רשאית החנות לבטל את העסקה באופן חד צדדי
*אזל המוצר מהמלאי של החנות או הספק
*לקוח מתחזה או חדש ללקוח מתחזה עם כרטיס אשראי שלא בבעלותו
*תקלה באתר שמנעה את המכירה
*כח עליון, מלחמה, טרור, פגעי מזג אויר וכל דבר שאינו תלוי מצד החנות אשר לא מאפשר את ביצוע העסקה.
*נפלה טעות קולמוס במחיר המוצר.

אספקת המוצרים:
משלוח ישלח ע"י החנות ו/או הספק לכתובת שנמסרה ע"י הלקוח לפי תנאי המכירה ולאחר אישור תשלום.
באזורים מוגבלים מבחינה בטחונית יסופק המוצר לכתובת סמוכה בתיאום מול הלקוח.
ימי אספה מחושבים לפי ימי עבודה.
אין החנות אחראית על איחור במשלוח במקרים הבאים:
מצב בטחוני, כח עליון, מצב חירום, שביתה באחד הגורמים בשרשרת היבוא והשיווק של המוצר (שביתה בנמל, מכס, דואר, שביתה של הספק או חברת ההובלות וכו') ומכל סיבה שאינה בשליטת החנות.

משלוח: דמי משלוח ישולמו ע"י הלקוח במהלך ביצוע העסקה על פי המוצר שרכש.

x

#{title}

#{text}

#{price}